چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 30 آبان 1400/ شماره 405
تغییرات محدود در قیمت های پایه،تدوام رُشد دلار نیمایی،مخالف خوانی دلار آزاد و صرافی،قیمت های بازار تحت تاثیر قیمت های پایه،بورس تهران مثبت شد

 تغییرات محدود در قیمت های پایه
به جز PVC ها که امروز با ریزش سنگین 1870 تا 2718 تومانی مواجه شدند و SBR که 1573 تومان افزایش داشت، می توان گفت عمده گروه های پلیمری، دستخوش تغییرات زیادی نشدند و قیمت های جهانی، سرعت گیر افزایش قیمت ها شد. 
سی و سومین قیمت های پایه در سال 1400 در حالی اعلام شد که نیما 230 تومان نسبت به یکشنبه 23 آبان افزایش داشت. نگاهی به جدول مقایسه ای نشان می دهد علیرغم افزایش 230 تومانی نیما، قیمت های جهانی در بسیاری از کالاها باعث کاهش قیمت ها شده است.

تدوام رُشد دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 23 هزار و 441 تومان رسید و نسبت به یکشنبه 23 آبان 1400، 230 تومان افزایش یافت و قیمت های پایه، با همین نرخ، محاسبه و اعلام شدند. میانگینِ روزانه امروز هم در کانال 23 هزار و 500 تومان بود که افزایش میانگین هفتگی نیما در روزهای آینده را قوت می بخشد.

 مخالف خوانی دلار آزاد و صرافی
دلار صرافی ملی که روز گذشته با 53 تومان کاهش و قیمت 26 هزار و 816 تومان به پایان رساند، امروز نیز روند کاهشی داشت و با 11 تومان اُفت تا ساعت 15.00، 26 هزار و 805 تومان قیمتگذاری شد. در مقابل دلار آزاد امروز هم به روند افزایشی ادامه داد و آخرین قیمت امروز دلار تا ساعت 15، 28 هزار و 350 تومان بود. سیگنال و قیمت های اخیر دلار صرافی نشان می دهد تا زمان تغییر دلار آزاد، نرخ دلار صرافی با محدوده نوسان بسیار کم، در قیمت های جاری، ثابت مانده است.

قیمت های بازار تحت تاثیر قیمت های پایه
با توجه به اینکه قیمت های پایه ترکیبی از کاهش و افزایش بود قیمت های بازار نیز متاثر از قیمت های پایه، برآیندی از قیمت های پایه بود. در کالاهای پرمصرف نایلون و نایلکس گروه سنگین فیلم و سبک خطی روندی افزایشی داشتند و 200 تا 300 تومان رُشد را ثبت کردند.

در گروه پ پ ها نیز قیمت ها پس از انتشار قیمت های پایه، هم در گروه های MFI بالا و هم در MFI پایین ها، تا 200 تومان نسبت به دیروز، افزایش یافت. قیمت بازار پی وی سی و پلی استایرن ها نیز متاثر از ریزش قیمت های پایه 100 تا 1000 تومان کاهش را رقم زدند. هر چند هنوز باید منتظر ثبات و کشف قیمت ها در ساعت شروع بازار دوشنبه ماند.

بورس تهران مثبت شد
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را، کاهشی به پایان رساند و امروز اما روند افزایشی داشت و شاخص کل در پایان معاملات با 3 هزار و 480 واحد افزایش به 1 میلیون و 386 هزار رسید.


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟